Dobiveno očitovanje se nalazi ispod u cijelosti. Možemo samo pitati kako se sa istim trajektom i katamaranom mogu dobiti više linija (kako istovremeno mogu voziti više linija) i kad su bila usuglašavanja redova plovidbe ako postoje zahtjevi za promjenom istih.
Odgovor prenosimo u cijelosti:
Sukladno članku 19. stavku 2. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu („Narodne novine“, br. 19/22, u daljnjem tekstu: Zakon) državne linije odlukom uspostavlja Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog ministarstva nadležnog za pomorstvo, a nakon provedenog javnog savjetovanja sa zainteresiranom javnošću radi iskazivanja interesa otočnog stanovništva i brodara, odnosno kako bi se utvrdilo može li se opći gospodarski interes ostvariti bez nametanja. javne usluge svim brodarima, odnosno bez sklapanja ugovora o javnoj usluzi.
Člankom 19. stavkom 9. Zakona propisano je da se Uredbom iz članka 14. Zakona detaljnije uređuje postupak provođenja javnog savjetovanja iz članka 19. stavka 2. Zakona u skladu sa SNCM testom kako je određen sudskom praksom Suda Europske unije .
Uredba iz članka 14. Zakona kojom bi se detaljnije uredio postupak provođenja SNCM testa kako je određen sudskom praksom Suda Europske unije, u ovom trenutku nije donesena.
Agencija je nositelj izrade SNCM testa temeljem Odluke o dopuni odluke o uspostavi državnih linija (NN 108/2024) te provodi SNCM testove poštujući odredbe presude Općeg suda od 1. ožujka 2017. godine SNCM protiv Europske komisije (Predmet T-454/13).
Presudom je određeno da kada država članica mora nametnuti obvezu javnih usluga i/ili sklopiti ugovor o obavljanju javnih usluga sukladno Uredbi Vijeća (EEZ) br. 3577/92 od 7. prosinca 1992. o primjeni načela slobode pružanja usluga u pomorskom prometu unutar država članica (pomorska kabotaža) i SSEI zakonodavnom okviru mora poštovati takozvani test SNCM-a , koji uključuje tri koraka:
1) definicija potreba javnih usluga sa stajališta potražnje : ta se definicija mora temeljiti na istraživanju potreba stanovništva i analizi postojeće i potencijalne potražnje
2) analiza tržišta sa stajališta ponude : tom se analizom moraju utvrditi situacija i potencijalna ponuda bez intervencije države članice te se usporediti s potrebom javnih usluga utvrđenom u prvom koraku
3) utvrđivanje najmanje restriktivnog instrumenta za slobodu tržišta , kojim se može uzeti u obzir razlika između potreba javne usluge i ponude pod tržišnim uvjetima.
Sukladno navedenom provedenom je sljedećim prethodnim svim natječajima:
U koraku 1, kako bi dokazala nužnost održavanja linija, Agencija je uputila svim nadležnim JLS-ovima kao predstavnicima otočnog stanovništva na čijem se području nalaze luke dopise za dostavu podataka o uslugama koje su dostupne stanovništvu na otocima (tijela državne uprave, poštanski uredi, banke, domovi zdravlja, specijalističke ordinacije, škole – osnovne i srednje, vrtići i sl), odnosno usluga koje nisu dostupne, prikaz sve na otoku nema i zbog čega je potrebno trajektna/brzobrodska/brodska povezanost otoka s kopnom (što je preciznije moguće za svaku stavku koliko takvih na otoku postoji iu kojem mjestu te kakva je razina dostupnosti istih stanova (primjerice udaljenost od mjesta stanovanja do pristupa osnovnim uslugama i sl. i koliko je upravo zbog toga potrebna za trajektnom linijom i što ta linija omogućuje pored redovne opskrbe i funkcioniranja otoka).
Za dokazivanje analize postojeće potražnje uzeti su detaljni podaci o prevezenim putnicima i vozilima prema kategorijama iz Informatičkog sustava javnog prijevoza u kojima se evidentiraju sve putničke karte.
U koraku 2 Agencija da bi dokazala potencijalnu ponudu bez intervencije država je na svojim službenim web stranicama objavila javni poziv za iskazivanje interesa sukladno kojima su svi brodari bili slobodni dostaviti svoja pisma namjere uz uvjete pod kojima bi obavljali liniju.
U koraku 3. Agencija je zaključila da je sklapanje ugovora o javnoj usluzi nužno.
Nastavno na Vaše pitanje „ zašto nije ispoštovan postupak javnog savjetovanja prije raspisivanja natječaja za dodjelu koncesija na linijama obalnog pomorskog prometa, ako to stoji u odluci Vlade Republike Hrvatske od 13. prosinca 2023. o uspostavljanju državnih linija “ očitujemo se da je Agencija za obalni linijski pomorski promet u potpunosti i sukladno svojim ovlaštenjima i obvezama koje proizlaze iz Zakona provela javna savjetovanja kako su određena trima koracima presude Općeg suda od 1. ožujka 2017. godine SNCM protiv Europske komisije (Predmet T-454/13).
Nadalje, natječaji (postupci javne nabave i koncesije) za obavljanje usluga javnog prijevoza u linijskom obalnom pomorskom prometu na državnim linijama provedeni su u skladu s odredbama Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (NN 19/22) i Pravilnika o tehničkim i sigurnosnim standardima u javnom linijskom i međunarodnom pomorskom prometu (NN 47/23 i 74/24).
Za okončane natječaje, ishodi postupaka su kako slijedi:
TRAJEKTNE LINIJE
LINIJA
RELACIJA
ODABRANI BRODAR OSNOVNI BROD/BRODOVI ZAMJENSKI BROD/BRODOVI
401
Zadar/Gaženica – Ist – Olib – Silba – Premuda – Mali Lošinj
Jadrolinija
BARTOL KAŠIĆ SIS KORČULA
431
Preko – Ošljak – Zadar/Gaženica
Jadrolinija
JADRAN UGLJAN MLJET SVETI DUJE
433
Zadar/Gaženica – Rivanj – Sestrunj – Zverinac – Molat – Zapuntel – Ist
Jadrolinija
MATE BALOTA VLADIMIR NAZOR BARTOL KAŠIĆ SIS SVETI JURAJ
434
Brbinj – Zadar/Gaženica
Jadrolinija
JURAJ DALMATINAC SVETI DUJE BRAČ FAROS
435
Šibenik – Zlarin – Obonjan – Kaprije – Žirje
Jadrolinija
MATE BALOTA SIS SVETI JURAJ
602
Vis – Split
Jadrolinija
PETAR HEKTOROVIĆ MARKO POLO OLIVER ZADAR DALMACIJA
604
Lastovo/Ubli – Vela Luka – Hvar – Split
Jadrolinija
KORČULA OLIVER PETAR HEKTOROVIĆ
606
Drvenik Veliki – Drvenik Mali – Trogir/Soline
Jadrolinija
ŠOLTANKA LOŠINJANKA PELJEŠČANKA
633
Ploče – Trpanj
Jadrolinija
SVETI JURAJ OTOK PAŠMAN SVETI DUJE
634
Korčula/Dominče – Orebić
Jadrolinija
ILOVIK SVETI KRŠEVAN CRES SUPETAR
638
Sumartin – Makarska
Jadrolinija
PELJEŠČANKA OTOK PAŠMAN LOŠINJANKA ŠOLTANKA
BRODSKE LINIJE
LINIJA
RELACIJA
ODABRANI BRODAR
OSNOVNI BROD/BRODOVI ZAMJENSKI BROD/BRODOVI
310
Mali Lošinj – Unije – Vele Srakane – Susak
Jadrolinija
UNIJE PREMUDA POSTIRA
311
Ilovik – Mrtvaška – Mali Lošinj
Porat Ilovik doo
TIM G MALI MARINO
501
Krapanj – Brodarica
Gradski parking Šibenik
SPUŽVAR DESTO
807
Suđurađ – Lopud – Koločep – Dubrovnik
Jadrolinija
POSTIRA PREMUDA DORA
Za natječaje u nastavku, dana 31. ožujka 2025. godine Upravno vijeće Agencije za obalni linijski pomorski promet donijelo je Odluke o odabiru, ali rok za žalbu još nije istekao:
BRZOBRODSKE LINIJE
LINIJA
RELACIJA
ODABRANI BRODAR
OSNOVNI BROD/BRODOVI ZAMJENSKI BROD/BRODOVI
9308
Mali Lošinj - Ilovik - Susak - Unije - Martinščica - Cres - Rijeka
Jadrolinija
RUŽICA ADRIANA JELENA JUDITA
9308
Novalja – Rab – Rijeka
Jadrolinija
CVIJETA ADRIANA JELENA JUDITA
9401
Olib - Silba - Premuda - Zadar
TP LINE doo
KALELARGA ARTA
9403
Ist - Zapuntel - Brgulje - Molat - Zadar
Jadrolinija
KATA DANICA KAROLINA JUDITA
9404_9405
Brbinj - Božava - Zverinac - Sestrunj - Rivanj – Zadar
Zadar - Iž Mali - Veli Iž - Rava Mala - Rava
Jadrolinija
DANICA KATA SILBA
9406
Zadar - Sali - Zaglav - Iž Mali/Bršanj
TP LINE doo
ARTA PROVERSA
9601
Milna - (Stomorska) - Rogač - Split
Brodarstvo Krilo doo
NOVOGRADNJA BR. 373 KSC JAFFA NARANČA
9608
Korčula - (Prigradica) - Hvar - Split
TP LINE doo
PROVERSA ARTA